W dniu 9.09.2023r. w klasie 3a została przeprowadzona 1 lekcja z projektu: Jak odczytywać emocje? pt. Jak się uczyć koncentracji uwagi? Dzieci na początku w swobodnych wypowiedziach opowiedziały o swoich trudnych zadaniach i o tym jakie towarzyszyły im wtedy emocje? Następnie obejrzały film mówiący o „ rozpraszaczach” uwagi. Po wysłuchały opowiadania o chłopcu, który miał „ trudne” zadanie do wykonania. Dzieci nazywały emocje i stan jaki towarzyszył chłopcu. Po wypowiedziach przeszły do zadań. Pierwsze zadanie: Każdy kto ma….pobudzające czujność i spostrzegawczość, następne zadanie – zauważ różnice…gdzie używały zmysłu wzroku, kolejne: lepienie figurki z plasteliny z zasłoniętymi oczami – pobudzające zmysł dotyku i ostatnie zadanie – wysłuchiwanie dźwięków – pobudzające zmysł słuchu. Po każdym zadaniu dzieci wypowiadały się na temat doznań podczas zadania, co sprawiało trudność i określały „ łatwość” zadania. Po wykonaniu zadań wysłuchały dokończenia historii chłopca. Po dzieci otrzymały plansze „Wygraj z niełatwym zadaniem”, które instruują „Jak poradzić sobie z trudnym zadaniem?”. Dzieci w tym momencie wróciły do pytania na początku zajęć: Jak poradziły sobie ze swoim trudnym zadaniem i odpowiedziały na pytania: Co czuję, kiedy myślę o trudnym zadaniu? 2. Jak sobie wyobrażam pracę nad tym zadaniem? 3. Jakie inne myśli pojawiają się w mojej głowie? 4. Jak pokierować swoje myśli, aby udało mi się rozwiązać zadanie?
Wychowawca klasy: Arleta Rauk