„POSZUKIWANIE PANA RABBITA”

Tuż przed Świętami Wielkiej Nocy w naszej szkole było ogromne zamieszanie pt. „POSZUKIWANIE PANA RABBITA” Uczniowie klasy 2B także podjęli się tego trudu wykonując po drodze bardzo ciekawe zadania. Z uśmiechem ogłaszamy, że co prawda samego Pana Rabbita nie udało się osobiście spotkać…ale koszyczek z niespodziankami TAK! BARDZO DZIĘKUJEMY! W ten dzień mieliśmy też czas, aby spędzić wspólne chwile przy grach planszowych, koleżeńskich rozmowach 🙂

Anna Stelmach

Wiosenne warsztaty w Arboretum w Kórniku

Dnia 28 marca klasa 2a wybrała się na warsztaty edukacyjne, których celem  był spacer po parku i sprawdzenie: ,,Czy wiosna budzi się już do życia”. Po Arboretum oprowadzał nas pan przewodnik, który ciekawie opowiadał o rosnących tam drzewach i roślinach. Wspólnie szukaliśmy pierwszych oznak wiosny. Choć pogoda nie dopisała bo trochę wiało i padał śnieg to park o tej porze roku był przepiękny co uwieczniliśmy na zdjęciach. W drugiej części warsztatów uczniowie wypełniali karty pracy, poznawali budowę kwiatu, budowę drzewa oraz grali  w gry edukacyjne.

Joanna Potocka, Lidia Krzywińska- Lipiec

Poczuj chemię do chemii, czyli zajęcia w Centrum Chemii w Toruniu

28 marca grupa 25 uczniów o zainteresowaniach chemicznych z kl. 7-8 Szkoły Podstawowej nr 2 w Kórniku wyjechała do Torunia na zajęcia laboratoryjne, w ramach realizowanej innowacji . 
W Centrum Chemii młodzi pasjonaci rozpoczęli eksperymentowanie od „Kuchni MoleCOOLarnej” – odważali i wykonywali mieszaniny reagentów zawierających, między innymi, soki owocowe. Następnie korzystając z techniki małej skali, tworzyli wężyki, kuleczk i inne kształty pozwalające wykonać fantazyjne kompozycje. Wszystkie elementy były równie piękne, jak i jadalne. Druga godzina warsztatów była iście „pirotechniczna”. Wszystkie wykonywane w parach reakcje spalania butanu, etynu, alkoholu dotyczyły obserwacji przemian egzotermicznych, płomieniowych, wnioskowania i pisania równań reakcji. W trzeciej części zajęć odbyły się zaskakujące pokazy spalania butanu. 
Dla naszych uczniów, prowadząca zajęcia p. Dominika Strutyńska, wykonała ekscytujące doświadczenie o nazwie „ręce proroka” . Po wyjaśnieniu zasad bezpieczeństwa uczestnicy mogli również  je wykonać. 
Kolejne warsztaty, dotyczące cukru i jego właściwości, realizowane były w Manufakturze Słodyczy. Tym razem nasi uczniowie własnoręcznie wykonywali z masy sacharozowo-glukozowej kolorowe lizaki. Dodatkowym słodkim akcentem były zakupy tradycyjnych toruńskich pierników oraz spacer z przewodnikiem pięknymi, historycznymi uliczkami Starówki.
      To fascynujące naukowo spotkanie z wielką chemią w małej skali zostanie już na zawsze w pamięci uczestników.
     Realizacja zajęć laboratoryjnych w toruńskim  Centrum Chemii została dofinansowana z grantu edukacyjnego Wydziału Ochrony Środowiska naszej gminy, za co dziękują młodzi chemicy, organizatorki – Agnieszka Półchłopek, Danuta Koszarek-Szternel oraz opiekun wycieczki Rafał Kuchno.

Opracowała: Agnieszka Półchłopek

Wyniki konkursu plastycznego pt.„Kartka wielkanocna”

Dnia 3 kwietnia 2023 r. został rozstrzygnięty szkolny konkurs plastyczny pt.„Kartka wielkanocna”.

W konkursie wzięli udział uczniowie klas 1-3. Konkurs miał na celu rozwijanie zdolności i kreatywności uczniów. Uczestnicy wykazali się wyobraźnią i pomysłowością. Jury oceniając prace wzięło pod uwagę oryginalność pomysłu, estetykę i samodzielność wykonania. 

A oto laureaci:

I miejsce – Wojciech Siejak, klasa 3a

II miejsce – Marianna Szmechel, klasa1c

III miejsce – Olaf Pawłowski, klasa1d

wyróżnienie – Jan Szpaczko, klasa 3a

Zwycięzców uhonorowano dyplomami i nagrodami.

Wszystkim uczestnikom konkursu bardzo dziękujemy za udział, a zwycięzcom gratulujemy.

Z okazji Świąt Wielkanocnych kartki z życzeniami zostały przekazane podopiecznym Środowiskowego Domu Samopomocy „Gościnni” w Kórniku.

Aleksandra Piątkiewicz

Akcja „Na różowo i niebiesko dla autyzmu”

„Jest świat osób neurotypowych i świat osób z ASD. Nasz punkt widzenia, nasze rozumienie i nasz proces myślowy są zupełnie odmienne od waszego, ale to my musimy się dostosować do waszych reguł. Dla was rozumienie społeczne jest czymś wrodzonym. Dla nas – nie.

Sean Barron ( osoba z ASD)

2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Jego celem jest propagowanie wiedzy na temat autyzmu i zwrócenie uwagi na potrzebę większej empatii i tolerancji dla odmiennych potrzeb i możliwości osób ze spektrum autyzmu. Z tej okazji w naszej szkole odbyła się akcja informacyjna pod hasłem „Na różowo i niebiesko dla autyzmu”. Kolor różowy i niebieski symbolizują fakt, że autyzm dotyka zarówno dziewcząt, jak i chłopców. 

W tym roku Światowy Dzień Świadomości Autyzmu  przypadł w niedzielę, dlatego akcja została zorganizowana w piątek 31 marca i w poniedziałek 3 kwietnia. Na znak solidarności z osobami z autyzmem chętni nauczyciele i uczniowie założyli element ubioru w kolorze różowym lub niebieskim oraz odrysowali swoją dłoń na  planszach wystawionych w holu szkoły. Uczniowie mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę na temat autyzmu podczas lekcji z wychowawcami oglądając przygotowane specjalnie na tę okazję filmy edukacyjne i prezentacje multimedialne. Z kolei rodzice i opiekunowie uczniów otrzymali broszurę informacyjną „Spektrum autyzmu. Podobni-różni” fundacji Synapsis.

Jednak najważniejsze w tym wszystkim było to, że autyzm to nie „święto jednego dnia czy miesiąca”, a codzienna akceptacja, zrozumienie i dawanie wsparcia tym, którzy jego potrzebują. To była świetna okazja do edukacji siebie i innych do tego, aby wspólnie pracować na lepszy świat.

Opracowały: Aleksandra Piątkiewicz, Bożena Ciesiółka

Scroll to Top
Skip to content