Dzisiaj klasa 3a realizowała kolejny moduł projektu „ Jak odczytywać emocje?” – „ Jak ukryć emocje w filiżance?”. Na początku obejrzeliśmy film na temat „ Jak ukryć emocje w filiżance?”, w którym dowiedzieliśmy się co kryją filiżanki. Następnie porozmawialiśmy o rodzajach emocji, i tak dzieci nazwały emocje: radość, smutek, złość, strach, zdziwienie, wstręt. Po wykonały filiżanki emocji według ustalonych kolorów i tak radość – żółta, smutek – niebieski, złość – czerwona, fioletowy – strach, zdziwienie – pomarańczowy, zielony – wstręt. Następnie wylosowały zdania, które po burzy mózgów w danej grupie według koloru filiżanek, miały wyrazić daną emocje. Następnie zmieniały kolor filiżanek i wyrażały się w kolejnej emocji. Dzieci swoje zadania odgrywały świetnie. Byłam pod wrażeniem jak umieją wyrazić każdą z emocji. Po wykonaniu zadań przeprowadziliśmy rozmowę, w której konkluzja była taka, że każda z filiżanek (czy też innych przedmiotów, które kolekcjonujemy), może wyrażać i przywoływać różne wspomnienia i emocje z tym związane.
Opracowała: Arleta Rauk