W piątek 13.01.2022r. klasa 3a zrealizowała kolejny etap projektu Uniwersytetu Dzieci: Jak odczytywać emocje? Na początku każdy miał za zadanie zamknąć oczy i zastanowić jakie emocje towarzyszą im w tym momencie. Każde dziecko opowiedziało jakie obecnie czuje emocje. Następnie klasa miała za zadanie wczuć się w emocje dziecka, które jako obce przychodzi do ich klasy. Był: strach, lęk, niepewność, ciekawość. W kolejnym etapie projektu dzieci obejrzały film, w którym Pani psycholog nazywała kolejne emocje i przedstawiała ich cechy charakterystyczne. Na końcu zasugerowała, że emocje doskonale można przestawić za pomocą sztuki. I tak dzieci strach, radość, smutek, wstręt i złość przedstawiły za pomocą tańca i odpowiedniej mimiki twarzy. Emocje przedstawiły też poprzez użycie instrumentów i wydobycie z nich odpowiednich dźwięków do sytuacji. Ostatnim elementem przedstawienia emocji było malowanie obrazów farbami na dużym formacie. W końcowym etapie projektu powiedzieliśmy sobie, że żadna z tych emocji nie jest zła i każdy ma do nich prawo. Ważne, żeby te emocje rozładowywać w sposób akceptowalny społecznie. Omówiliśmy sobie kilka sposobów jak można rozładować negatywne emocje np. strach przed sprawdzianem – przywoływanie w tym momencie ulubionej melodii, która sprawia nam radość.
Opracowała: Arleta Rauk
![](https://sp2kornik.pl/wp-content/uploads/2023/01/0F8AEA91-F656-4A8E-A932-7B52E371D621-768x1024.jpeg)
![](https://sp2kornik.pl/wp-content/uploads/2023/01/51248D93-5CD3-4A61-B861-829D77B55376-1024x768.jpeg)
![](https://sp2kornik.pl/wp-content/uploads/2023/01/E2CC84A8-B0CC-4730-985C-9ACAD5968680-768x1024.jpeg)