Podczas lekcji techniki eksperymentowaliśmy z mlekiem, aby stworzyć coś, co może zaskoczyć wielu z was – plastik. Doświadczenie rozpoczęliśmy od podgrzania mleka, następnie dodaliśmy do gorącego mleka ocet. To właśnie ta reakcja była kluczowa – ocet pozwalał na oddzielenie się białka od reszty składników mleka. Kiedy białko wytrąciło się z mleka, mogliśmy zacząć formować z niego nasz plastik. Uczniowie najpierw zrobili z kartoników formy do kostek do gry, a następnie użyli wytrąconego białka, aby je uformować. To nie tylko zabawa, ale także nauka. Doświadczenie to pokazało nam, że plastik można tworzyć nie tylko z surowców chemicznych, ale także z naturalnych składników, takich jak mleko. Dzięki temu doświadczeniu zdobyliśmy nie tylko nową umiejętność techniczną, ale także zrozumieliśmy, że nauka może być kreatywna i inspirująca.
![Grupa dzieci w klasie przygląda się i pracuje nad różnymi rzemiosłami i rękodziełem. Jedna z nich, w różowym swetrze, uważnie obserwuje, co robią inne dzieci. W tle widać typowe wyposażenie klasy.](https://sp2kornik.pl/wp-content/uploads/2024/04/IMG_20240322_092545-1024x768.jpg)
![Kolejne zdjęcie prezentuje dzieci uczestniczące w klasowej aktywności; na pierwszym planie chłopiec wlewa płyn z butelki do garnka, a w tle jego koledzy z klasy przyglądają się temu zadaniu. Całość wydarzenia odbywa się w dobrze oświetlonym pomieszczeniu klasowym.](https://sp2kornik.pl/wp-content/uploads/2024/04/IMG_20240322_090215-COLLAGE-768x1024.jpg)
![Dwie dziewczynki stoją w klasie szkolnej, prezentując własnoręcznie wykonane przedmioty. Jedna z nich ma na sobie bluzę z napisem "You are a dream", a za nimi widać jasne wnętrze klasy i inne dzieci.](https://sp2kornik.pl/wp-content/uploads/2024/04/IMG_20240419_085912-1024x768.jpg)