Bezpieczne relacje z rówieśnikami

Dzisiaj na projektowej lekcji w klasie 1d podjęliśmy temat: Jak powinny wyglądać relacje między rówieśnikami, żeby były bezpieczne? Na początku porozmawialiśmy o różnych rodzajach emocji, jakie mogą nam towarzyszyć: złość, strach, smutek, stres, radość, zdziwienie, zaskoczenie, wstręt. Klasa obejrzała film dotyczący tematu, a następnie podzieliła się na 3 zespoły i miała za zadanie narysować, po rozmowach w grupie, jak można rozładować złe emocje, takie jak strach, złość, smutek. Następnie liderzy zespołu przedstawiali propozycje na forum klasy. Wszystkie były bardzo ciekawe. Kolejne zadanie polegało na dobraniu się w pary i rysowaniu dowolnej emocji na plecach koleżanki/kolegi. Ta koleżanka/kolega miała rysować na swojej kartce emocje rysowaną na jej plecach. W ten sposób dzieci wczuwały się w emocje swoich rówieśników. Okazało się to zadaniem niełatwym, ale kilku osobom udało się wczuć wzajemnie w swoje emocje. Poruszony został temat empatii i wraz z bohaterką Alicją pomogliśmy razem koleżance, która była wyśmiewana przez chłopca z klasy. Konkluzją całego tematu projektowego było stwierdzenie, że każde emocje są ważne i każdy może je przeżywać tylko, żeby umieć prawidłowo je rozładować nie robiąc nikomu krzywdy. Na koniec dzieci wkleiły sobie do swojej książeczki bohatera naklejkę z kolejną zdobyta sprawnością czyli empatią.

Opracowała: Arleta Rauk

Zdjęcie przedstawia grupę dzieci w pomieszczeniu, które wydają się być zaangażowane w różnorodne aktywności edukacyjne. Są rozmieszczone przy stołach, na których widać przybory do pisania i inne materiały edukacyjne. Niektóre dzieci rysują lub piszą, podczas gdy inne wydają się rozmawiać ze sobą. Nastrój wydaje się być skupiony i kreatywny.
Na zdjęciu widać grupę dzieci w jasnym pomieszczeniu, które wydają się być zaangażowane w zajęcia rysunkowe i pisemne. Siedzą przy stołach, mają przed sobą otwarte piórniki i różnego rodzaju przybory do pisania. Dzieci są skoncentrowane na swojej pracy, niektóre z nich rozmawiają ze sobą. Ogólnie atmosfera wydaje się być przyjazna i wspierająca kreatywność.

Czym jest kolęda?

Dzieci z grupy „0” na ostatniej religii poznały na czym polega wizyta duszpasterska – kolęda i jakie przedmioty, należy do niej przygotować. Dzieci ustawiły krzyż oraz świeczniki. Najwięcej radości sprawiło dzieciom pokropienie wodą święconą. Na koniec każde dziecko otrzymało obrazek z Matką Bożą i Dzieciątkiem Jezus.

Anna Stelmach

Na zdjęciu pięcioro uśmiechniętych dzieci siedzi na kolorowych krzesłach w przedszkolu. Za nimi widać ścianę ozdobioną edukacyjnymi plakatami i ręcznie robionymi dekoracjami.
Na zdjęciu widać trójkę chłopców siedzących na niebieskich i żółtych krzesłach w przestronnej i jasnej sali przedszkolnej. Po lewej stronie zdjęcia znajduje się biały stół z białym obrusem i srebrnymi świecznikami. W tle widoczna jest biała tablica i różne edukacyjne materiały na ścianie, w tym rysunki i dekoracje świąteczne z wizerunkami Mikołajów.
Na zdjęciu widać grupę siedmiorga uśmiechniętych dzieci, stojących w jasnym pomieszczeniu. Dzieci trzymają w rękach kartki z Matką Boską i małym Jezusem i stoją przy żółtym stole z białym obrusem, na którym znajdują się dwie srebrne świeczniki z białymi świecami. W tle widoczne są kolorowe dekoracje na oknach oraz polska flaga i inne elementy dekoracyjne.

LEKCJA RELIGII INACZEJ :)

Na ostatniej lekcji religii uczniowie klas 4 mieli okazję wykazać się wiedzą o Bożym Narodzeniu podczas zespołowych gier planszowych. Rywalizacja odbywała się w przyjaznej atmosferze, a dodatkowo na twarzach uczniów pojawił się uśmiech 🙂

Monika Czubanowska

PATRON NA 2024 ROK”

W dniach od od 4 do 9 stycznia 2024r. nasi uczniowie oraz wszyscy chętni mogli wziąć udział w Akcji „PATRON NA 2024 ROK”.

Każdego roku we wszystkich klasztorach Zgromadzenia Sióstr Matki Bożej Miłosierdzia odbywa się losowanie rocznych Patronów.

Do tego wydarzenia wielką wagę przywiązywała św. Siostra Faustyna, gdyż spodziewała się wielkiej pomocy z nieba,udzielanej jej na prośbę Patrona Roku.

Święci bowiem, to nie tylko wzory chrześcijańskiego życia, od których wiele się można nauczyć, ale także możni orędownicy u Boga, którzy wstawiają się za nami.

Organizatorzy: Monika Czubanowska, Anna Stelmach

Wyniki konkursu na najpiękniejszą kartkę świąteczną

Konkurs na najpiękniejszą k@rtkę bożonarodzeniową rozstrzygnięty!

1 miejsce: Jakub Pastusiak 2D

2 miejsce: Marianna Szmechel 2C

3 miejsce: Pola Zielińska 3D

Wyróżnienia:

Zuzanna Paszkiewicz 1A,

Gustaw Kałek 2C,

Bartosz Bukczyński 2C.

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział, a zwycięzcom gratulujemy!

dav
Skip to content