Kto w rodzinie jest najważniejszy?

To ostatni temat z projektu Uniwersytetu Dzieci „ Jak odczytywać emocje?” Uczniowie klasy 3a po obejrzeniu filmu zastanowiły się: co to jest grupa społeczna, kto może stanowić grupę społeczną, jakie mamy grupy społeczne, czy możemy przynależeć do kilku grup? Poprzez zabawę doszły do wniosku, żeby osiągnąć cel, każdy jest potrzebny w grupie i może się przyczynić do osiągnięcia celu. Następnie zastanowiły się jaką grupą społeczną jest rodzina i kto w tej grupie jest najważniejszy? Zdania były podzielone. Po pytaniach pomocniczych, takich np. kto przygotowuje posiłki w domu, kto utrzymuje rodzinę, kto sprząta, kto rozśmiesza w rodzinie itp.? Dzieci doszły do wniosku, że każdy jest równie ważny i potrzebny w grupie społecznej jaką tworzy rodzina. Na koniec uczniowie otrzymali dyplom dla klasy oraz imienne dyplomy uczestnictwa w projekcie 😊

Opracowała: Arleta Rauk

Wycieczka do Muzeum Archeologicznego

Muzeum Archeologiczne w Poznaniu kryje prawdziwe skarby cywilizacji egipskiej. 19 kwietnia uczniowie klas IV b i IV c postanowili obejrzeć cenne zbiory, udając się na wycieczkę, która była jednocześnie lekcją muzealną. Zwiedzanie rozpoczął spacer po starym mieście z przewodnikiem, który opowiadał  historię najciekawszych obiektów oraz legendy z nimi związane. Z poznańskiej fary przeszliśmy na Plac Kolegiacki, a stamtąd do muzeum. Każda klasa uczestniczyła w innych warsztatach poprzedzonych prezentacją. Uczniowie zadawali bardzo dużo pytań, czym miło zaskoczyli samych prowadzących. Ostatnim etapem było zwiedzanie ekspozycji.                 Wycieczkę zakończyliśmy odpoczynkiem i posiłkiem w McDonald’s.

Organizator: Katarzyna Warteresiewicz

DACHL- KRAJE NIEMIECKOJĘZYCZNE-PROJEKT NA KÓŁKU J.NIEMIECKIEGO DLA KLAS 6

Uczniowie klas 6 uczeszczający na dodatkowe zajęcia z j.niemieckiego od dłuższego czasu poznawali kulturę, zwyczaje oraz zdobywali inne ważne informacje o krajach niemieckojęzycznych. Efektem zdobytej wiedzy są pięknie i ciekawie wykonane plakaty o Niemczech, Austrii ,Szwajcarii i Liechtenstein.

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji😊

Opracowała:Paulina Tórz

WARSZTATY ANATOMICZNE – układ oddechowy

10.05.2023 r. odbyły się kolejne warsztaty anatomiczne, prowadzone przez edukatorów IQuest, dla 21 pasjonatów biologii z kl. 6-8, którzy tym razem poznawali budowę układu oddechowego. Uczniowie ubrani w odzież ochronną i uzbrojeni w skalpele wykonywali fachowo chirurgiczne cięcia, odkrywając tajemnice kolejnych narządów. Dzięki temu mogli dokładnie zobaczyć krtań z nagłośnią, sprężynującą tchawicę, wypreparować oskrzela i dotykać  pęcherzyków płucnych. Zajęcia były pasjonującą wyprawą w głąb organizmu, dostarczyły też emocji związanych z poznawaniem czegoś wyjątkowego.
Zajęcia dofinansowane z grantu edukacyjnego zorganizowała
Agnieszka Półchłopek

Projekt „Pan Tulipan”  kwitnie

Zasadzone przez uczniów wszystkich klas cebule tulipanów są już w pełnym rozkwicie i cieszą oczy pięknem swoich różnobarwnych kwiatów. Ich budowę będą poznawali piątoklasiści, natomiast ósmoklasiści zrealizują projekt z zakresu genetyki. Podziwiajmy piękno naszych tulipanów!
Autorka projektu:  Agnieszka Półchłopek

Scroll to Top
Skip to content