W ramach realizacji projektu Tygodzień Edukacji Globalnej odbył się konkurs plastyczny SOLIDARNI PONAD GRANICAMI inspirowany hasłem projektu. Nagrody otrzymały prace uczniów klas piątych:
Uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w konkursie „Oblatani w Pomaganiu” W ramach konkursu wykonali projekt szkolnej łąki, który następnie zrealizowali na terenie naszej szkoły. Dołączam serdeczne podziękowania dla wszystkich zaangażowanych w cały projekt. Poniżej zdjęcia z poszczególnych etapów prac wraz z podziękowaniem od organizatorów konkursu.
Kolejną osobą, z którą w ramach TEG spotkali się nasi starsi uczniowie, był pan Tomasz Siuda – artysta fotografik i podróżnik. Nasz gość zabrał uczestników w fotograficzną podróż „Ponad granicami”. Jedna z nich dotyczyła ekologii i puszczy amazońskiej wypalanej, dewastowanej w zastraszającym tempie, gdzie na wykarczowanych terenach zakłada się wielkie plantacje soi oraz pastwiska dla bydła, z którego steki trafiają do naszych sklepów. Może warto więc zastanowić się, czy poprzez swoje przyzwyczajenia konsumpcyjne nie „podpalamy lasów Amazonii?” Następna granica ukazywała świat młodych ludzi w Iranie, gdzie wolność i demokracja są brutalnie ograniczane, prowadząc do cierpień i chęci ucieczki z tego kraju. Dalsza podróż zaprowadziła uczestników do Nowego Jorku, który poprzez swoją wielokulturowość, otwartość i akceptację dla różnorodności szeroko otwiera granice wolności, uświadamiając, jak wielką jest to wartością.
Prelekcji towarzyszyła duża fotograficzna wystawa zdjęć naszego gościa, którą przez tydzień można było zobaczyć w murach szkoły.
18 listopada stał w szkole pod znakiem chemii. Na zajęciach laboratoryjnych młodzi chemicy z klas ósmych otrzymywali i odkrywali właściwości gazów – tlenu, wodoru, azotu i tlenku węgla (IV). W trakcie eksperymentów samodzielnie w oparach wody utlenionej wykrywali tlen, w reakcji sody i octu identyfikowali CO2, a w reakcji octu z magnezem „strzelali” wodorem, pod dygestorium obserwowali efektowny „chemiczny wulkan” powstający w reakcji prażenia dichromianu(VI) amonu, a następnie spalali butan. Finałem zajęć był pokaz doświadczenia „ogniste ręce”, które robiło na uczestnikach spore wrażenie.
W szybko zmieniającym się świecie pełnym technologii niezmiernie ważna jest dobra jakościowo edukacja. W ramach realizacji tego celu zorganizowano Szkolne Dni Nauki, których inauguracja odbyła się 14 listopada. Tego dnia grupa ósmoklasistów uczestniczyła w zajęciach prowadzonych przez pracowników naukowych UAM w Poznaniu. Na Wydziale Geografii panie dr Ilona Potocka oraz dr Beata Janczak-Kostecka w trakcie warsztatów „Przyroda leczy – Natura dla ciała i ducha” odkrywały tajniki terapeutyczne roślin i prezentowały woń różnych olejków eterycznych. Podsumowaniem zajęć był praktyczny test rozpoznania przygotowanych zapachów. Kolejnym miejscem, które zwiedzali nasi uczniowie był Wydział Chemii. Przewodnikiem po wielkich, nowoczesnych laboratoriach były panie dr Magdalena Jankowska-Wajda z Zakładu Chemii i Związków Krzemu oraz dr Marta Ignasiak-Kciuk z Zakładu Fizyki Chemicznej. W trakcie zwiedzania uczestnicy obserwowali zajęcia prowadzone dla studentów, nowoczesne sprzęty i urządzenia – dygestoria, komory do pracy w atmosferze beztlenowej, aparat do rezonansu magnetycznego, mieli też okazję badać próbki cieczy oraz zwiedzić wystawę poświęconą Marii Skłodowskiej-Curie. Ostatnim miejscem naukowej wycieczki był Wydział Biologii, gdzie pani prof. UAM dr hab. Justyna Wiland-Szymańska udostępniła nam bogate zbiory przyrodnicze, omówiła bioróżnorodność, sposoby rozsiewania oraz wykorzystania roślin przez człowieka. Ta naukowa eskapada poszerzała wiedzę, ale również wskazywała młodzieży możliwe kierunki dalszego rozwoju.