Czy wszyscy ludzie są tacy sami?

To kolejny z tematów projektu Uniwersytetu Dzieci, który zrealizowaliśmy z klasa 1d. Było wiele rozmów, burzy mózgu i zastanawiania się w czym jesteśmy różni a w czym tacy sami? Klasa obejrzała film, w którym zobaczyła, że niektóre cechy nie zależą od nas tylko od genów. Jak kolor skóry, oczu, włosów itp. Po wyświetleniu slajdów dowiedzieli się też, że różni możemy być pod względem upodobań kulinarnych, ubierania, religii, sposobów jedzenia i wiele innych cech ale w wielu kwestiach jesteśmy też tacy sami np. lubimy słuchać muzyki, jeździć na rowerze, uprawiać różne sporty czy po prostu bawić się. I po przepracowaniu tematu doszliśmy do wniosku, ze nieistotne jest z jakiego jesteśmy kontynentu, jaki mamy kolor skóry, język, religię czy upodobania każdy z nas ma też wiele wspólnego i chce być akceptowanym takim jakim jest.

Opracowała: Arleta Rauk

Zdjęcie ukazuje kilkoro dzieci siedzących przy stole w klasie, zajętych rysowaniem przy użyciu kredki i flamastrów z otwartych piórników.
Zdjęcie ukazuje kilkoro dzieci siedzących przy stole w klasie, zajętych rysowaniem przy użyciu kredki i flamastrów z otwartych piórników.
Zdjęcie ukazuje kilkoro dzieci siedzących przy stole w klasie, zajętych rysowaniem przy użyciu kredki i flamastrów z otwartych piórników.

Czy wszyscy ludzie są tacy sami? Dowiedz się więcej »

Bezpieczne relacje z rówieśnikami

Dzisiaj na projektowej lekcji w klasie 1d podjęliśmy temat: Jak powinny wyglądać relacje między rówieśnikami, żeby były bezpieczne? Na początku porozmawialiśmy o różnych rodzajach emocji, jakie mogą nam towarzyszyć: złość, strach, smutek, stres, radość, zdziwienie, zaskoczenie, wstręt. Klasa obejrzała film dotyczący tematu, a następnie podzieliła się na 3 zespoły i miała za zadanie narysować, po rozmowach w grupie, jak można rozładować złe emocje, takie jak strach, złość, smutek. Następnie liderzy zespołu przedstawiali propozycje na forum klasy. Wszystkie były bardzo ciekawe. Kolejne zadanie polegało na dobraniu się w pary i rysowaniu dowolnej emocji na plecach koleżanki/kolegi. Ta koleżanka/kolega miała rysować na swojej kartce emocje rysowaną na jej plecach. W ten sposób dzieci wczuwały się w emocje swoich rówieśników. Okazało się to zadaniem niełatwym, ale kilku osobom udało się wczuć wzajemnie w swoje emocje. Poruszony został temat empatii i wraz z bohaterką Alicją pomogliśmy razem koleżance, która była wyśmiewana przez chłopca z klasy. Konkluzją całego tematu projektowego było stwierdzenie, że każde emocje są ważne i każdy może je przeżywać tylko, żeby umieć prawidłowo je rozładować nie robiąc nikomu krzywdy. Na koniec dzieci wkleiły sobie do swojej książeczki bohatera naklejkę z kolejną zdobyta sprawnością czyli empatią.

Opracowała: Arleta Rauk

Zdjęcie przedstawia grupę dzieci w pomieszczeniu, które wydają się być zaangażowane w różnorodne aktywności edukacyjne. Są rozmieszczone przy stołach, na których widać przybory do pisania i inne materiały edukacyjne. Niektóre dzieci rysują lub piszą, podczas gdy inne wydają się rozmawiać ze sobą. Nastrój wydaje się być skupiony i kreatywny.
Na zdjęciu widać grupę dzieci w jasnym pomieszczeniu, które wydają się być zaangażowane w zajęcia rysunkowe i pisemne. Siedzą przy stołach, mają przed sobą otwarte piórniki i różnego rodzaju przybory do pisania. Dzieci są skoncentrowane na swojej pracy, niektóre z nich rozmawiają ze sobą. Ogólnie atmosfera wydaje się być przyjazna i wspierająca kreatywność.

Bezpieczne relacje z rówieśnikami Dowiedz się więcej »

Czym jest kolęda?

Dzieci z grupy „0” na ostatniej religii poznały na czym polega wizyta duszpasterska – kolęda i jakie przedmioty, należy do niej przygotować. Dzieci ustawiły krzyż oraz świeczniki. Najwięcej radości sprawiło dzieciom pokropienie wodą święconą. Na koniec każde dziecko otrzymało obrazek z Matką Bożą i Dzieciątkiem Jezus.

Anna Stelmach

Na zdjęciu pięcioro uśmiechniętych dzieci siedzi na kolorowych krzesłach w przedszkolu. Za nimi widać ścianę ozdobioną edukacyjnymi plakatami i ręcznie robionymi dekoracjami.
Na zdjęciu widać trójkę chłopców siedzących na niebieskich i żółtych krzesłach w przestronnej i jasnej sali przedszkolnej. Po lewej stronie zdjęcia znajduje się biały stół z białym obrusem i srebrnymi świecznikami. W tle widoczna jest biała tablica i różne edukacyjne materiały na ścianie, w tym rysunki i dekoracje świąteczne z wizerunkami Mikołajów.
Na zdjęciu widać grupę siedmiorga uśmiechniętych dzieci, stojących w jasnym pomieszczeniu. Dzieci trzymają w rękach kartki z Matką Boską i małym Jezusem i stoją przy żółtym stole z białym obrusem, na którym znajdują się dwie srebrne świeczniki z białymi świecami. W tle widoczne są kolorowe dekoracje na oknach oraz polska flaga i inne elementy dekoracyjne.

Czym jest kolęda? Dowiedz się więcej »

Przewijanie do góry