Wycieczka klasy 5c na lodowisko
Zapraszamy do obejrzenia filmowej relacji z pobytu klasy 5c na lodowisku
#ZimaNaSportowo
Wycieczka klasy 5c na lodowisko Dowiedz się więcej »
Zapraszamy do obejrzenia filmowej relacji z pobytu klasy 5c na lodowisku
#ZimaNaSportowo
Wycieczka klasy 5c na lodowisko Dowiedz się więcej »
To kolejny z tematów projektu Uniwersytetu Dzieci, który zrealizowaliśmy z klasa 1d. Było wiele rozmów, burzy mózgu i zastanawiania się w czym jesteśmy różni a w czym tacy sami? Klasa obejrzała film, w którym zobaczyła, że niektóre cechy nie zależą od nas tylko od genów. Jak kolor skóry, oczu, włosów itp. Po wyświetleniu slajdów dowiedzieli się też, że różni możemy być pod względem upodobań kulinarnych, ubierania, religii, sposobów jedzenia i wiele innych cech ale w wielu kwestiach jesteśmy też tacy sami np. lubimy słuchać muzyki, jeździć na rowerze, uprawiać różne sporty czy po prostu bawić się. I po przepracowaniu tematu doszliśmy do wniosku, ze nieistotne jest z jakiego jesteśmy kontynentu, jaki mamy kolor skóry, język, religię czy upodobania każdy z nas ma też wiele wspólnego i chce być akceptowanym takim jakim jest.
Opracowała: Arleta Rauk
Czy wszyscy ludzie są tacy sami? Dowiedz się więcej »
Wszystkich uczniów klas 1-3 zachęcamy do udziału w konkursie czytelniczym „Czy znasz legendy polskie?”. Zgłoszenia u p. Weroniki Janickiej lub Danuty Turajskiej.
Konkurs „Czy znasz legendy polskie?” Dowiedz się więcej »
Dzisiaj na projektowej lekcji w klasie 1d podjęliśmy temat: Jak powinny wyglądać relacje między rówieśnikami, żeby były bezpieczne? Na początku porozmawialiśmy o różnych rodzajach emocji, jakie mogą nam towarzyszyć: złość, strach, smutek, stres, radość, zdziwienie, zaskoczenie, wstręt. Klasa obejrzała film dotyczący tematu, a następnie podzieliła się na 3 zespoły i miała za zadanie narysować, po rozmowach w grupie, jak można rozładować złe emocje, takie jak strach, złość, smutek. Następnie liderzy zespołu przedstawiali propozycje na forum klasy. Wszystkie były bardzo ciekawe. Kolejne zadanie polegało na dobraniu się w pary i rysowaniu dowolnej emocji na plecach koleżanki/kolegi. Ta koleżanka/kolega miała rysować na swojej kartce emocje rysowaną na jej plecach. W ten sposób dzieci wczuwały się w emocje swoich rówieśników. Okazało się to zadaniem niełatwym, ale kilku osobom udało się wczuć wzajemnie w swoje emocje. Poruszony został temat empatii i wraz z bohaterką Alicją pomogliśmy razem koleżance, która była wyśmiewana przez chłopca z klasy. Konkluzją całego tematu projektowego było stwierdzenie, że każde emocje są ważne i każdy może je przeżywać tylko, żeby umieć prawidłowo je rozładować nie robiąc nikomu krzywdy. Na koniec dzieci wkleiły sobie do swojej książeczki bohatera naklejkę z kolejną zdobyta sprawnością czyli empatią.
Opracowała: Arleta Rauk
Bezpieczne relacje z rówieśnikami Dowiedz się więcej »
Dzieci z grupy „0” na ostatniej religii poznały na czym polega wizyta duszpasterska – kolęda i jakie przedmioty, należy do niej przygotować. Dzieci ustawiły krzyż oraz świeczniki. Najwięcej radości sprawiło dzieciom pokropienie wodą święconą. Na koniec każde dziecko otrzymało obrazek z Matką Bożą i Dzieciątkiem Jezus.
Anna Stelmach
Czym jest kolęda? Dowiedz się więcej »