Kolejnym zadaniem w ramach Szkolnej Ligi Wolontariackiej było wybór gatunków gryzoni. Uczniowie w małych grupach dokonali podziału. Wśród tych najpopularniejszych, uczniowie zapoznali się jak żyją i funkcjonują: chomiki, myszy, myszoskoczki czy szynszyle. To zadanie było na pewno ciekawym przyrodniczym wyzwaniem, z którym zmierzyła się klasa Id.
Organizatorzy: Małgorzata Grzelczak i Arkadiusz Dobosz
Dnia 21 grudnia 2022 roku odbył się po raz trzeci w Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku „Europejski wieczorek językowy” o tematyce bożonarodzeniowej. Uczniowie z klas 4-7 naszej szkoły wraz z nauczycielami języków obcych spotkali się, by poznać tradycje obchodzenia świąt Bożego Narodzenia we Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii, a przy okazji utrwalić słownictwo związane ze świętami, a także nauczyć się prawidłowych relacji i współpracy między uczniami różnych klas.
Po uroczystym powitaniu wszystkich zebranych, nauczyciele zaprosili uczniów do obejrzenia prezentacji związanej z obchodzeniem świąt Bożego Narodzenia w różnych krajach. Następnie p. Agnieszka Chmura i Dorota Melnytska opowiedziały jak wyglądają święta w Anglii, p. Agnieszka Rzońca-Tomczak przedstawiła tradycje związane z Bożym Narodzeniem we Francji, a p. Paulina Tórz przypomniała niemieckie zwyczaje bożonarodzeniowe jak np. znane na całym świecie ubieranie choinki, które wywodzi się właśnie z Niemiec.
Po krótkim przedstawieniu tradycji w naszych domach i u naszych zachodnich sąsiadów uczniowie zostali podzieleni na cztery 5-osobowe grupy i przystąpili do wykonywania zadań związanych z tematyką bożonarodzeniową.
Pierwsze zadanie to gra memory. Przez uczestnictwo w tej grze uczestnicy utrwalali świąteczne słownictwo. Kolejną atrakcją była interaktywna gra Kahoot, polegająca na udzieleniu poprawnej odpowiedzi związanej z tradycjami bożonarodzeniowymi w Anglii, Niemczech i Francji (np. Jaka jest tradycyjna wigilijna potrawa we Francji? Czy Święty Mikołaj wchodzi w Anglii przez drzwi? Czy zwyczaj ubierania choinki wywodzi się z Niemiec, Anglii czy Francji? itd.). Innym wyzwaniem językowym, jak i pobudzającym kreatywność, było stworzenie życzeń bożonarodzeniowych w językach obcych. Ostatnie zadanie polegało na stworzeniu pięknej choinki z jak największą ilością życzeń w różnych językach obcych. Każda grupa wykazała się wielką pomysłowością i wszystkie prace były bardzo ciekawe i oryginalne. W czasie spotkania nie zabrakło także oprawy muzycznej. Uczestnicy mogli usłyszeć znane kolędy i piosenki świąteczne.
Na zakończenie uczniowie wraz z nauczycielami składali sobie życzenia w j. angielskim, francuskim i niemieckim (np. Marry Christmas, Joyeux Noël, Schone Weihnachten).
Wszystkim dzieciom dziękujemy za przyjście na „Europejski wieczorek bożonarodzeniowy ” i zapraszamy do wzięcia udziału za rok! Opracowała: Paulina Tórz
Serdecznie zapraszam uczniów SP2 do udziału w XI edycji
KONKURSU Z TECHNOLOGII INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNYCH „AVATAREK”
Konkurs składa się z trzech etapów:
1. ETAP I SZKOLNY – ELIMINACJE od 2.01.2023 r. do 15.01.2023 r. odbywają się w formie TESTU na platformie zawodowcy.org
2. ETAP II MIEDZYSZKOLNY – PÓŁFINAŁ 20 lutego 2023 r. odbywa się z podziałem na okręgi: OKRĘG I – Poznań, ul. Rubież 20 OKRĘG II – Rokietnica, ul. Szamotulska24
3. ETAP III MIEDZYSZKOLNY – FINAŁ 20 marca 2023 r. odbywa się w Zespole Szkół im. J. i W. Zamoyskich w Rokietnicy ul.Szamotulska24, Rokietnica
3 stycznia, w środku zimy, uczestnicy Koła Chemicznego wykonali eksperyment wykorzystujący zjawisko osmozy i dysocjacji. Do zlewki z roztworem szkła wodnego wsypywali odważone ilości różnokolorowych soli i obserwowali rosnące, barwne wykwity przypominające dziwne rośliny. Następnie poznali mechanizm tej reakcji polegający na tym, że wokół rozpuszczających się kryształów soli powstaje błonka krzemianu metalu, która zasysa wodę, pęka a następnie uwalnia kolejne kationy metalu, reagujące znów ze szkłem wodnym. Dzięki temu następuje powolny wzrost solnych struktur. Na zakończenie zajęć pasjonaci chemii przenieśli się na głębszy poziom strukturalny – zagłębili się wirtualnie we wewnętrza atomów i rozpoznawali elementy ich budowy.
Od października 2022 r. uczniowie klasy 3b biorą udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „Sztuka emocji”, którego celem jest przybliżenie i oswojenie dzieci ze światem uczuć i emocji za pomocą sztuki w różnych formach. Realizacja projektu to przeprowadzenie co miesiąc minimum jednych zajęć z użyciem wybranej dziedziny sztuki, odnoszącej się do przypisanej w danym miesiącu emocji. W każdym miesiącu można wybrać dowolnie jedną z 8 dziedzin sztuki do realizacji tematu ( 8 miesięcy, 8 zadań, 8 emocji, 8 dziedzin sztuki). Jedynym ograniczeniem jest przypisana do miesiąca emocja.
A oto jak uczniowie poradzili sobie w pierwszych trzech miesiącach projektu:
Październik – RADOŚĆ
Uczniowie wyrazili swoją RADOŚĆ najpierw tworząc „radosne” rzeźby z chrupek kukurydzianych, a następnie z wielkim apetytem je konsumując.