Dzisiaj klasa 3a realizowała 3 temat z projektu Jak odczytywać emocje?
Na początku dzieci obejrzały film, który pokazywał, jak kreatywnie można podejść do zadania. Słowo „ kreatywność” stało się flagowym wyrazem zadania do realizacji przez klasę. Na początku dzieci dobrały się w pary i miały za zadanie utrzymać się razem na jednej planecie nie dotykając podłogi. Następnie po wspólnych naradach nazywały swoje planety. I tak powstała Planeta Mądrych, Planeta Małych i Chudych, Planeta Gigantów, Planeta Rysopiłka, Planeta Zielonych, Planeta Karaluchów, Planeta Vitrux, Planeta Życia, Planeta Życia i Śmierci, Planeta Fanów Piłki Nożnej. O ile w parach nie było problemem zmieścić się na Planetach o tyle w czwórkach był już większy problem. Jednakże i wtedy dzieci dały radę i nazwały planety: Mądrych Gigantów, Rysokaraluchów, Zielonej Piłki Nożnej, Życie Małych i Chudych, Życie Vitrux. Największy problem pojawił się wtedy, gdy powstała jedna duża Planeta, która musiała pomieścić całą klasę. Podjęto próby: najwięksi na środek, najmniejsi na środek, położyć się jeden na drugim, aż jeden chłopiec wpadł na doskonały pomysł, żeby na planecie ustawić stoliki i mali weszliby pod stoliki a duzi na stoliki. Pomysł doskonały i wtedy pojawiła się szansa, że wszyscy zmieszczą się na Planecie. Ostatecznie z małą podpowiedzią wpadli na to, że wszyscy mogą wziąć Planetę w ręce i równocześnie podskoczyć. Wtedy za równo są na Planecie a nie dotykają podłogi. Wszyscy otrzymali naklejki za pomysłowe nazwy Planet i rozwiązanie zadania – czyli za własną kreatywność.
Opracowała: Arleta Rauk